نکات مهم در طراحی پوستر فیلم

طراحی پوستر, پوسترهای فیلمطراحی پوستر, پوسترهای فیلم ویدیوهای عالی همچنین فرصت‌های تجاری عالی هستند. فیلم‌هایی مانند آواتار و شوالیه تاریکی نمونه‌های خارجی هستند، در حالی که سریال‌های جن‌گیر و وقفه نادر نمونه‌های داخلی این گونه فیلم‌ها هستند. این روزها درآمد یک میلیارد دلاری فیلم ها غیرعادی نیست. در ایران بیشتر فیلم های فیلمسازان بزرگی چون مهرجویی، کیمیایی، کیارستمی و… بیش از چند صد میلیون تومان فروخته می شود. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه این فیلم ها این همه فروش داشتند؟ اگر مخاطب فیلم را ندیده باشد، چگونه او را به دیدن آن تشویق می کنید؟ پاسخ این سوالات را می توان در یک کلمه خلاصه کرد: تبلیغات. اگر فیلم تبلیغ نشود هرگز آن را نخواهید دید. حالا این فیلم را اسکورسیزی یا دلال خیابانی شما ساخته است! یکی از موثرترین روش های تبلیغات فیلم، پوستر است. در این پست، یاد خواهید گرفت که چگونه توجه را جلب کنید، علاقه ایجاد کنید و مردم را به سمت یک فیلم بکشانید. 1) توجه 1.1) دزدیدن چشم رهگذر ساده ترین فرمولی است که هر طرح خوب باید بداند. A از توجه، علاقه و علاقه، D از تمایل، A ناشی از حرکت، عملکرد و واکنش است.این فرمول اساس هزاران کمپین تبلیغاتی بوده استمهمترین مرحله این فرمول اولین قدم است که توجه عابران را به خود جلب کرده و آنها را به نگاه تشویق می کند. برای جلب توجه رهگذران نیازی به استفاده از تصاویر تحریک آمیز و پر زرق و برق ندارید. این یکی از بهترین راه ها برای جلب توجه است و جای تعجب نیست که چرا هالیوود به چنین فیلم هایی روی می آورد! طراحان می توانند با استفاده از تصاویر بازیگران فیلم یا با نمایش بخشی از فضای فیلم (کمدی، عاشقانه، اکشن، ترسناک و…) در داخل پوستر، داستان فیلم را برای مخاطب قابل درک کنند. برخی از پوسترهای کلاسیک زیبایی خاصی ندارند و هیچ کدام از نظر طراحی برجسته نیستند. اما استعداد زیادی در جلب توجه مردم دارند. استفاده از پس زمینه های متحرک و روشن، نمای سر و گردن بازیگران فیلم، نورپردازی یکی از راه هایی است که عابران را برای دقایقی به بیلبورد نگاه کرده و مضمون (جنبه اخلاقی و دراماتیک فیلم) را نشان می دهد. ). آنها بدون توسل به روایت از تصاویر استفاده می کنند.حال، این تصویر می‌تواند نمای نزدیک از یک بازیگر ترسناک یا چکمه‌های یک جنگجوی فیلم باشد (به این فکر می‌کنم که از تصویری از یک آیتم از فیلم استفاده کنم که به نوعی موضوع فیلم را نشان می‌دهد) یا یک گرافیک ساده ( حداقل مانند یک پوستر).(به این پست مراجعه کنید) این تکنیک می تواند همزمان تاثیر، توجه و علاقه ایجاد کند. بدن جنیفر یک نمونه کلاسیک از پوسترهای نمادین است. پوستری با تقلید (!) عجیب از پوستر TrueBlood. در این پوستر از جذابیت، فضا و کنتراست زیادی برای جلب توجه رهگذران استفاده شده است. این پوستر همچنین ایده ای در مورد محتوای فیلم می دهد. این باعث می شود که فیلم به طور گسترده ای برای طرفداران ژانر وحشت قابل فروش باشد. همه اینها با تصاویر انجام می شود 2) ایجاد علاقه 2.1) ایجاد انگیزه برای تماشای فیلم ممکن است با فیلمی برخورد کنید که با نماد و تصاویر انتزاعی خود با فیلم مطابقت نداشته باشد. به عنوان مثال، اگر فیلم شما یک درام یا هیجان انگیز جدی است، نمی توانید آن را با نمادگرایی توضیح دهید. در این مورد، بهترین ایده شما استفاده از تصویری است که به مخاطب ایده ای از داستان فیلم بدهد. بسیاری از بهترین پوسترهای فیلم مدرن از تصاویری استفاده می کنند که بیننده را در مرکز صحنه قرار می دهد و باعث ایجاد تنش و انگیزه برای تماشاگر فیلم می شود.یکی از شخصیت های اصلی فیلم، تصویر حل یک مشکل بزرگ است. یک نفر باید پوستر را نگاه کند و فیلم را ببیند تا بفهمد چه اتفاقی افتاده است. پوستر فیلم High Innuendo از این تکنیک استفاده کرد.پس از دیدن تصویر بالا، بیننده نمی تواند قسمت زیادی از فیلم را بگیرد. فقط متوجه شوید که یک جنبه سورئال و حتی روانی در فیلم وجود دارد. شاید گرمایش زمین یا یک رویداد طبیعی دیگر باشد. در واقع هنرمند به عمد بیننده را گیج و فتنه می کند. زیرا تنها راه رهایی از این کنجکاوی حضور در مقابل گیشه است. این نوع طراحی بهترین روش برای طراحی پوستر فیلم های داستانی و روانی است. این نوع دانش به سختی به دست می آید، اما با تمرین می توان به راحتی به آن دست یافت. می توانید برای هر فیلمی که می خواهید پوستر بسازید برخی از دانش آموزان فقط زمانی انگیزه پیدا می کنند که پول داشته باشند! ابتدا تمرین کنید، سپس تمرین کنید، خوب کار کنید و در نهایت انتظار پول داشته باشید. در عین حال این تمرینات مجموعه ای از نمونه های زیبا و خلاقانه را برای شما ایجاد می کند. به یاد داشته باشید که استفاده از نمادها و رنگ های ساده از دل سینما می تواند معجزه کند.نام کیارستمی به تنهایی کافی است تا هواداران را به فکر فیلم جدید او بیاندازد! اما در مورد گوش دادن عادی برای من چطور؟ من اصلاً کیارستمی را نمی شناسم یا سبک کیارستمی را دوست ندارم، چگونه خودم را متقاعد کنم که فیلم را ببینم؟ در اینجا ما طرفداران و طرفداران طراحان گرافیک هستیمهمیشه باید به یاد داشته باشید که ممکن است هیچکس جیمز کامرون را نشناسد، پس سعی کنید چیزی روی پوستر او قرار دهید که دیگران را جذب فیلم کند. در اینجا، اگر بتوانید آنها (غیر طرفداران) را وارد فیلم کنید، موفق شده اید. اما چطور می شود انجامش داد؟ پوستر فیلم Inglourious Basterds را در بالا ببینید. او یکی از مشهورترین فیلمسازان جهان است و در هنر هفتم حضور دارد، اما این پوستر تبلیغاتی تقریباً چیزی درباره کارگردان بزرگ نمی گوید. همانطور که طرفداران تارانتینو به خوبی می دانند. این فیلم توسط او ساخته شده است. از طرفی طرفداران جدید کمتر به داستان این کارگردان علاقه دارند، پس چرا این پوستر تارانتینو را توضیح می دهد؟ طرفداران قدیمی که می‌دانند این محصول تارانتینو است، این فیلم را خواهند دید، بنابراین ما باید در اینجا روی طرفداران و بینندگان جدیدی تمرکز کنیم که هرگز نام تارانتینو را نشنیده‌اند. به طور کلی، مردم عادی بیشتر با بازیگران ارتباط برقرار می کنند تا با تهیه کنندگان و کارگردانان. بنابراین کشیدن تصویر یکی از نقش های اصلی فیلم یا نوشتن نام او با حروف بزرگ تاثیر تبلیغاتی بیشتری خواهد داشت.البته فراموش نکنید که یکی از جذاب ترین راه های ایجاد علاقه، ثبت تصویر بازیگران روی پوستر فیلم است.اما این روش تقریباً استراتژی تبلیغاتی همه پوسترهای فیلم ایرانی است، این مشکل به حدی رسیده که در سایت عفراوی مطلبی در مورد این پوسترها نوشته شده و نویسنده از آنها به عنوان پوسترهای اصلی یاد کرده است! از آنجایی که پوسترهای فیلم ایرانی فقط عکس بازیگران از نگاه نویسنده بود. 2.3) سبک: ظاهری متناسب با فیلم چه در حال تبلیغ یک فیلم بلند یا یک فیلم پرفروش هستید، سبک مهم است. برخی از به یاد ماندنی ترین پوسترهای فیلم از سبک های هنری فانتزی استفاده جسورانه ای داشتند. چیزی که این پوسترها را از رقابت هنری متمایز می کند، هنرمندی آنهاست (البته من در مورد پوسترهایی صحبت می کنم که فقط هنرمندان آن را درک می کنند نه مردم عادی) و بی تاثیر بودن آنها همخوانی سبک پوستر با خود فیلم است. تبلیغات پوستر محافظ بالا نمونه کلاسیک استفاده موفق از این تکنیک است. طراح با ایجاد سبک کمیک بوک با استفاده از رنگ زرد همراه با رنگ های سرد در پس زمینه، توجه علاقه مندان به کتاب را به خود جلب می کند.همچنین این پوستر دقیق است زیرا از نوع تصویرسازی فیلم (یعنی برای نشان دادن مفاهیم فیلم، نه مثلاً تصویرسازی کتاب) استفاده می کند.این پوستر به قدری همه کاره است که می توان از پوستر برای کاورهای DVD و سایر مواد تبلیغاتی نیز استفاده کرد. 3) نکات مهم 3.1) ترجیح مستمر برای سایر قالب های تبلیغاتی پس از اکران فیلم با شکست های بزرگی روبرو خواهد شد. مشکل با تغییر اندازه پوستر جلد DVD فیلم. بسیاری از تولیدات فیلم از طرح های جلد دی وی دی متفاوت از پوسترهای تبلیغاتی استفاده می کنند. اما در بین فیلم های پرمخاطب و گران قیمت، پوستر همچنان به عنوان کاور دی وی دی استفاده می شود. به عبارت دیگر، تصاویر برجسته، عنوان و پوستر باید به اندازه یک پوستر غول پیکر روی یک DVD کوچک قابل مشاهده باشند. پارک ژوراسیک با این پوستر مطابقت دارد و وقتی بزرگ و کوچک برش داده شود عالی به نظر می رسد. پوستر شما برای مدت طولانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، بنابراین باید واضح و قابل تغییر اندازه باشد. علاوه بر این، پوشش می تواند فرآیند ایجاد توجه و علاقه را نیز انجام دهد. دفتر فروش بلیط دلیل خوبی برای آن دارد. در زیر تعدادی از پرفروش ترین فیلم های این مجموعه را مشاهده می کنید. مثل سریال هری پاتر.از فیلم‌هایی که هم از نظر تجاری و هم در جشنواره‌ها عملکرد خوبی داشته‌اند تا فیلم‌های تجاری خالص، کمتر کسی می‌تواند فروش خوبی را مانند فیلم‌های سریالی تضمین کند.به همین دلیل پوسترهای سریال به تعداد زیاد شماره گذاری می شوند.اول اینکه این سریال مرتبط است. . بهترین نمونه پوسترهای سریال پدرخوانده است که معمولا با عنوان بزرگ روی بوم و تصویری که به سرعت روی پوستر قابل درک است. هر سه از سبک طراحی و بحران و موفقیت تجاری فیلم های قبلی برای تبلیغ و جذب مخاطب استفاده کردند.

مطلب پیشنهادی

چگونه تصاویر پس زمینه مختلف در واتس اپ تنظیم کنم؟

تصویر و رنگ پس‌زمینه چت WhatsApp را تغییر دهید. آموزش تغییر تصویر پس زمینه صفحه …